Servicebolag
Servicebolagets dejournummer 24/7 (Kiinteistöhuolto Hyyti & Co):
Gällande brister som du upptäcker i bostaden och fastigheten, som kräver reparation kontakta i första hand servicebolaget.
Vid brådskande ärenden till exempel vattenläckage, ring servicebolagets dejournummer. Vid mindre brådskande ärenden kan du göra en felanmälan här.
Boendeportal
Många ärenden kan enkelt skötas via bostadsbolagets boendeportal. Via portalen kan du bland annat kolla ditt hyressaldo, göra flyttanmälan, boka bilplats och bastutur.
Via portalen kan du även enkelt kontakta ekonomiavdelningen och disponenten.
För att registrera dig krävs att disponentbyrån har din e-postadress i sitt system.
Mobilapplikation till boendeportalen
Hausvise-mobilapplikationen kan du ladda ner från Google Play Butik och App Store. Med hjälp av applikationen kan du sköta ärenden som rör boendet.
Kundtjänst
Vår kundtjänst kan hjälpa dig i de flesta ärenden som berör boendet eller bostadsansökan.
Du når oss vardagar via boendeportalen, epost på vastra-nyland@kontuoy.fi eller per telefon på 010 739 7201.
Ekonomiavdelning
Vår ekonomiavdelning hjälper dig bland annat i frågor gällande hyresbetalning, hyresskulder, hyresavtalsärenden som ex. uppsägning av lägenheten.
Husbolagets bokförare Miia Sundström når du bäst vardagar via boendeportalen, epost miia.sundstrom@kontuoy.fi eller per telefon på 010 739 7223.
Disponent
Du kan kontakta disponenten i frågor gällande lediga lägenheter, lägenhetsvisningar, renoveringsbehov i bostaden och andra kluriga frågor gällande boendet.
Disponenten fokuserar sig huvudsakligen på planerat fastighetsunderhåll i samarbete med styrelsen.
Husbolagets disponent Petra Lindström, når du bäst vardagar via boendeportalen, epost petra.lindstrom@kontuoy.fi eller per telefon på 010 739 7216.